4 Non Blondes

Går ju som bekant omkring och lyssnar på radion hela arbetsdagarna. Varje fredag mellan 12:00 - 13:00 är det dags för programmet "Min Spellista". Där olika P3 prolfiler delar med sig utav sin musikhistoria. För ett tag sedan var det Timbuktu. Jag säger bara en sak, Jason verkar vara en superskön kille, men vi delar då fanimej inte samma musiksmak! Idag däremot studsade jag när dagens profil presenterade sig. Kankse världens roligaste människa, Emma Knyckare. Haha, hon är så jävla underbar. Det visade sig att hon hade fler talanger än att bara vara rolig och underbar. Hon har tydligen spelat i ett punkband, och hade dessutom bra musiksmak. Enligt mig i alla fall. Hon spelade bl.a 4 Non Blondes stora hit, "What's Up?". Blev överlycklig och sjöng med så att det dånade över hela bygget. Så därför blir det dagens låt.
Trots Linda Perrys goa rysnigsframkallande röst, så kan jag inte riktigt hålla mig för att lägga upp det här live-klippet. En cover istället för orginalet, jag vet, det känns lite fel. Men hon gör detta så j*vla bra helt enkelt! Får alltid lyckotårar när jag ser på detta, önskar bara att jag också var där i magin.
Lyssna på publiken och njut..

P!nk - What's Up





//Kickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0