I'm Not Dead

Detta är mitt första inlägg i dagens låt.  Det allra första, då vill man verkligen lägga fram något bra. En riktig dänga, en sån där STOR låt, den bästa. Så jag tänkte, vilken är världens bästa låt? Jag får välja vilken jag vill som ska få representera mitt första inlägg så, vilken är världens bästa låt egentligen? Jag försökte bläddra i mitt inre register utav favorit band och artister. Men det går förstås inte att välja EN, bara en. Vill slänga ut allt på en gång.

Men så slog det mig, vilket enkelt val det egentligen var. För det finns en låt som funnits med sedan allra första gången jag hörde den, våren 2006. Det är underbart när man tänker efter, att den här låten har spelats i bilen, i lurarna, på mitt rum. Överallt! Och ändå har den aldrig fått mig att tröttna. Jag har varit tvungen att lyssna på den så fort jag känt mig ”extrem”. Och med det menar jag en känsla, fast extremt starkt. Vare sig jag har varit, till hundraprocent Glad, Arg, Ledsen, Taggad, Nervös. Ni fattar. Den har liksom alltid varit där, som en trygghetskänsla fast i ljud. Så, jag frågade mig igen. Är detta världens bästa låt nu då? Nej, absolut inte. Men den betyder allt, i min värld.

Här kommer den i alla fall, P!nk – I’m Not Dead.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0