YOU WONT STOP ME

Dagens låt kommer vara en låt som har betytt och betyder otroligt mycket för mig. Christina Aguilera - Fighter.
När jag var yngre så var Christina Aguilera en av mina absoluta favoritartister. Just denna låten betyder så mycket för mig för att alltid när jag är nervös för något så "måste" jag lyssna på den innan, annars kommer det gå dåligt. Jag vet inte riktigt hur det här påhittet började. Men inför varje hopptävling, fotbollsmatch och pingistävling så var jag tvungen att lyssna på den. I hörlurar och blunda, lixom stänga ute resten av världen. Ingen får avbryta mig, då måste jag börja om. Jag måste höra hela låten, annars hjälper det inte. Detta utökades sedan även till att jag började lyssna på den hela tiden då det var något jag var nervös för. Jag är en väldigt blyg person och hatar att stå inför en grupp människor och prata, innan något sådant är ett typiskt tillfälle som jag måste lyssna på låten. Inte för att det hjälper haha, men det känns bättre. När dem sjuger "you wont stop me", så försöker jag se bilder i huvudet på hur situationen kommer se ut, på en hästtväling t.ex så tänker jag mig hur jag ska rida osv. Typ planerar den nervösa delen i huvudet och tänker att inget kommer stoppa mig. När jag satt på bussen från aupair-skolan till att få träffa min värdfamilj här i DC första gången var jag något  fruktansvärt nervös, visste nästan inte vart jag skulle ta vägen och ingen svensk hade jag att prata med på bussen heller. Då lyssnade jag i alla fall såklart på låten precis innan det var dags för mig att gå av. Jag höjde till max, höll för öronen för att komma ännu längre bort från omvärlden och satt jag verkligen och knep ihop mina ögon det hårdaste jag kunde. När låten tog slut och jag var klar med min lilla ritual så frågde en tysk (numera en väldigt nära kompis) mig om jag var okej. Jag svarade ja och föreställde mig sedan mig själv sitta där, hållandes för öronen med stängda ögon och spänd kropp. Jag förstår varför hon frågade om jag var okej, haha. Jag tror nog  faktiskt att jag kommer lyssna på denna låten hela livet inför saker jag är nervös för. Det är ju jätte töntig att tro att det ska bli lättare pga en låt, men så är det helt enkelt :). Men för en person som mig som är nervös och osäker för allt, så är det skönt att "intala mig själv" att detta hjälper mig.



// Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0