An island off the coast of nowhere.

Är extremt trött en måndag som denna. Dåsig liksom. Då är det underbart att lyssna på den här låten.

Under gymnasietiden var jag en zombie, mest på grund utav det förbannade tåget som aldrig gick som det skulle. Kul att pendla med en timmes resväg 2 gånger om dagen i tre år med detta.. Nej. För att försöka fly tågrelsen var bästa medecinen att somna. Medicinen hette då musik i örat, "Welcome To Mystery".
Det är något magiskt med den, lyssnar jag på den några gånger i sträck så somnar jag bums.. Haha, nu fick jag det att låta dåligt, det var ju inte meningen. Men den är så skön att drömma sig bort till, ett eget sagoland. Det är helt underbart att lyssna på texten och skapa en egen bild utav sitt paradis, långt bort ifrån alla andra. Där man kan fly vardagen för en stund. Låter lite flummigt kanske, men ni fattar efter att ha hört låten.
Ibland stöter man på vissa meningar i låttexter som bara sitter som ett smäck. Där fick låtskrivaren till det. Den här låten är sådan hela vägen!

Blunda, lyssna och låt fantasin flöda.

Plain White T's - Welcome To Mystery



//Kickan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0